Waarom zou je iets veranderen?

7e dag van de winterchallenge

Waarom zou je veranderen?

En waarom zou je naar mij luisteren? Jezelf verbeteren is altijd de moeite waard. Niet veranderen voor anderen, maar voor jezelf. Mijn gewoontes rond slapen en opstaan heb ik veranderd en daarmee maakte ik mijn leven makkelijker. Dat is niet vanzelf gebeurd. Maar het is alle moeite dubbel en dwars waard.

Ik houd van mee bewegen in het ritme van dag en nacht. Ik heb veel buiten geslapen, bij voorkeur in de (Griekse) natuur. En natuurlijk in mijn favoriete hut, ook al liep en kroop daar van alles in en uit. Ik ging ervan uit dat als ik niemand lastig viel, zij mij ook met rust zouden laten. Dat was niet altijd het geval. Wezeltjes hadden soms de nare gewoonte om rond een uur of vier door die houten hut te gaan racen. Toen ik ze eenmaal in het licht van mijn lamp betrapt had en zag dat het geen ratten waren had ik er min of meer vrede mee.

Vroeger was ik een avondmens, als zoiets werkelijk bestaat. En ik kwam vaak te laat. Tot ik ging zien dat ik mezelf hiermee onder druk zette, wat totaal overbodig was. Het gaf mij adrenaline, waar ik aan gewend was. Of verslaafd, totaal onbewust. Nu ben ik al jaren een ‘vroege vogel’. Ik ga nog wel eens laat naar bed, maar slaap zelden uit. Ik kom nog wel eens ’te laat’, maar weet nu dat ik dan gewoon geen zin heb om te gaan.

  • Ik zet al jaren geen wekker, 2 x per jaar maximaal.
  • Ik mediteer iedere ochtend en begin in stilte.
  • Eerst creëren dan consumeren is een super fijne gewoonte.
  • Ik maak altijd meteen mijn bed op, ook als het verder een bende is.
  • De ochtend vind ik een fijne tijd en in de zee is het altijd mooi weer.

TIP 7: Neem eens de tijd voor jezelf voor wat onderzoek!

Heel veel gewoontes heb ik afgeleerd met behulp van tapping. Soms vergeet ik dat het zo eenvoudig is. Gelukkig heb ik er mijn werk van gemaakt en steeds weer pas ik het toe, omdat het snel en altijd werkt.

  • Als ik bang of bezorgd ben en niet in slaap kan vallen ga ik tappen.
  • Als ik te sloom word om fysiek te tappen doe ik het mentaal.
  • Dankzij het toepassen van tapping ben ik rustiger en gezonder. Snoep, eet, drink ik minder en ben ik veel meer tevreden met mezelf en mijn leven. Ik ben redelijk fit en stap iedere dag met gemak mijn bed uit.
  • Ik ben dankbaar voor dat ik dit kan toepassen bij mezelf en bij anderen. Omdat het bruikbaar is bij angst, ziekte, spanning, verdriet en ander menselijk leed. Je kunt er vanaf!

We willen vaak een snelle oplossing. Maar je hebt meer aan iets duurzaams dat bij jou past!

De zevende meditatie duurt 25 minuten

Stap je bed uit en ga in je fijnste stoel zitten. Zorg dat je goed rechtop zit en zorg dat je warm blijft, dus pak jezelf in, in een deken of fleece of een warm vest. Trek zo nodig sokken aan.

Vervolgens klik je op onderstaande video. Het is een audiobestand, dus je hoeft niet te kijken. Zet oortjes in als er geluiden om je heen zijn of als jij je huisgenoten niet wilt wakker maken.

Neem deze 25 minuten voor jezelf. Je hoeft niets bijzonders te doen. Zit rechtop en luister naar de muziek en naar mijn stem.

Dat is alles. Als je niet zo lang stil kunt zitten, maak er geen punt van. Het is een kwestie van wennen. En hoe vaker je oefent hoe makkelijker het wordt. Maak er geen probleem van als het niet meteen vanzelf gaat. Doe het gewoon morgen weer. Je krijgt de hele week iedere dag een nieuwe meditatie.

Laat me weten hoe het gaat, hoe je de meditatie ervaren hebt. Ik hoor het graag.

Ik wens je een hele fijne dag!
Jeannette.