Hoe zorg je voor een goed begin van je dag?

4e dag van de winterchallenge


Hoe begin jij jouw dag op de voor jou beste manier?

Meer en meer wordt erkend én aangetoond dat wij met ons denken invloed hebben op ons leven en hoe wij dat ervaren. Het draait allemaal om perceptie. Je hebt het vast wel eens ervaren dat je samen met iemand een herinnering ophaalt en dat je allebei een totaal verschillend verhaal hebt. Epigenetica, quantum fysica, noem het maar. Studies en boeken vol lastige terminologie. Maar het komt erop neer dat wij meer zijn dan we op school geleerd hebben.

Hecht jij grote waarde aan wetenschappelijk bewijs? Nou, dan heb je mazzel, want er is meer en meer onderzoek naar de resultaten van ’tapping’, meditatie en andere technieken, die onze geest verruimen en ons lichaam ontspannen. Hoewel ‘de wetenschap’ misschien ook gewoon een religie is, want iedere wetenschapper doet onderzoek naar en wil iets aantonen, waarin hij of zij al dan niet gelooft.

Wij zijn, denk ik, inmiddels vreselijk verwend op een manier, die ons geen goed doet. Altijd maar in zo’n verwarmd huis met zo’n zachte bank achter een TV of een computer zitten of liggen.

  • Onlangs vroeg ik een vriendin hoe het met haar ging. En ze zei: “Ach, je kent het wel op onze leeftijd, PHPD.” Nou kende ik dat niet. Dus ik vroeg naar de betekenis.”Pijntje Hier Pijntje Daar.”
  • Dat is pure programmering. Net zo goed als dat ik sinds ik 60+ ben uitnodigingen krijg voor medisch onderzoek. Hoezo? Is er wat?
  • Eerlijk gezegd kan mijn conditie beter, want ook ik zit vaak aan de laptop, maar daar helpt de griepprik niet tegen.
  • TIP 4: Begin je dag met een meditatie. 🙂 En beweeg!!!

Is het je ook opgevallen dat ik al 4 keer de tip geef om je dag met een meditatie te beginnen?

En dat doe ik, omdat ik ervan overtuigd ben dat dit het beste is om te doen. Eerst even tijd nemen voor jezelf. Deze meditaties heb ik speciaal gemaakt voor mensen, die niet gewend zijn om te mediteren. Voor mij is het niets anders dan stil zitten met jezelf. Je gedachten laten zijn voor wat ze zijn tot je werkelijk stil wordt.

Of pak jij je smartphone, zodra je wakker wordt?

Als je meteen je slimme foon pakt wordt je dag daardoor bepaald. En dus niet door jou! Ken je de regel: ‘Eerst creëren en dan consumeren’? Het is eenvoudig en heel krachtig. Als je zelf ook nog iets wil met je wensen, je plannen, je talenten, je dromen, je potentieel? Stel deze regel dan in voor jezelf, vanaf vandaag. Laat die foon lekker buiten je slaapkamer. En koop weer een klok of een wekker.

Eerst creëren en dan consumeren

De vierde meditatie duurt 20 minuten

Stap je bed uit en ga in je fijnste stoel zitten. Zorg dat je goed rechtop zit en zorg dat je warm blijft, dus pak jezelf in, in een deken of fleece of een warm vest. Trek zo nodig sokken aan.

Vervolgens klik je op onderstaande video. Het is een audiobestand, dus je hoeft niet te kijken. Zet oortjes in als er geluiden om je heen zijn of als jij je huisgenoten niet wilt wakker maken.

Neem deze 20 minuten voor jezelf. Je hoeft niets bijzonders te doen. Zit rechtop en luister naar de muziek en naar mijn stem.

Dat is alles. Als je niet zo lang stil kunt zitten, maak er geen punt van. Het is een kwestie van wennen. En hoe vaker je oefent hoe makkelijker het wordt. Maak er geen probleem van als het niet meteen vanzelf gaat. Doe het gewoon morgen weer. Je krijgt de hele week iedere dag een nieuwe meditatie.

Laat me weten hoe het gaat, hoe je de meditatie ervaren hebt. Ik hoor het graag.

Ik wens je een hele fijne dag!
Jeannette.